5
(6)
4.9/5 - (42 votes)

דרור דרשן – ילד אמיץ ילד רגיש

דרור דרשן - ילד אמיץ ילד רגיש

ילד אמיץ ילד רגיש

ילד אמיץ ילד רגיש - דרור דרשן

ספר זה המיועד לגילאי 4 עד 8 שנים. 

ספר ילדים מאת החוקר דרור דרשן, מחבר הספרים "זרמים בפסיכולוגיה במבט עכשווי" ו־"עקרונות הפסיכולוגיה במפגשים שבועיים" שזכו להצלחה רבה באקדמיה ובכלל ציבור הקוראים. ושנרכשו על ידי למעלה מ־50 מכללות ואוניברסיטאות בארץ ובעולם. ביניהן האוניברסיטאות המובילות בעולם כדוגמת ברקלי, הרווארד וקיימברידג'. בספר זה מביא המחבר מתחום הידע שבו עוסקים ספריו העיוניים אל עולם הילדים. ומצליח ליצוק תכנים ועקרונות חשובים בפסיכולוגיה התפתחותית ובגיבוש זהות יציבה בנפש הילד. כל זאת בלבוש חוויתי, ססגוני וקליל, המותאם לספרי ילדים. ספר שללא ספק גם ההורים וגם הילדים יהנו ויזדהו עם הדברים המתוארים בו.     

רקע להורים..

בספר ילדים זה מציג המחבר באופן מטאפורי וקסום קונפליקטים תוך אישיים ובין אישיים שאיתם נאלץ הילד להתמודד בסיטואציות חברתיות והתפתחותיותהספר כתוב בלשונו של הילד, דבר המאפשר לקורא הצעיר להזדהות עם הגיבור, ולמצוא את עצמו מתמודד עם אותם לבטים, ומציע דרכי הכוונה.

מטרתו של הספר היא לפתח בילד יכולת מודעות וקבלה עצמית גבוהה, ולהציג בפניו ובפני ההורים כלים לבניית נדבך התפתחותי חשוב של קבלה עצמית, בניית בטחון ודימוי עצמי גבוהים.

הספר מלווה באיורים מרהיבים המשווים לקריאה משנה חוויה.

פתיחה:

כְּשֶׁהִגַּעְתִּי לְגִיל שֵׁשׁ הֵבַנְתִּי מִיָּד

שֶׁיֵּשׁ בִּי שְׁנֵי יְלָדִים בְּאוֹתוֹ גּוּף אֶחָד.

יֶלֶד אֶחָד אַמִּיץ לְלֹא חַת

וְיֶלֶד שֵׁנִי רָגִישׁ וּמְפֻחָד.

 

 

המסרים שהסיפור מתמקד בהם

בסופו של הספר, מביא המחבר מספר הערות להורים שיש להתמקד בהן במהלך קריאת הספר.

להלן הנקודות שיש לשים עליהן דגש:

קבלת הילד על שלל צדדיו, אלה החזקים יותר ואלה שפחות

הבנה כי בכל אחד מאיתנו יש צדדים שאנו אוהבים יותר וכאלה שפחות. עלינו לחזק את אלה שאנו אוהבים יותר בעצמנו, אך יחד עם זאת לקבל באהבה גם את אלה שפחות. בדרך זו בונים דימוי עצמי גבוה לילד.

קשב רב לילד ולקשייו, מלווה בביטויי אהבה (כחיבוק לדוגמה), תוך חיזוק הביטחון של הילד בעזרת מילים מעצימותבדרך זו בונים את הביטחון העצמי של הילד

הקניית כלים להתמודדות עם קונפליקטים חברתיים

בסופו של דבר, לילד יש יכולת בחירה ולקיחת אחריות אילו צדדים באישיותו יבואו לידי ביטוי בכל סיטואציה

הצדדים הרגישים נראים לעתים בעולמו של ילד כחולשה שעליו להסתיר, אולם בבגרותו הוא מגלה שאלה הם שלימדוהו אהבת האדם והקנו לו כישורים חברתיים חשובים וערכיים

לחיות בשלום עם קונפליקטים תוך אישיים שמלווים אותנו לאורך החיים, זה הבסיס לבריאות ולחוסן נפשי.

לרכישה באתר ע-ברית.

ילד אמיץ ילד רגיש
ילד אמיץ ילד רגיש

מהביקורות:

 כמה יופי וחכמה גלומים בספר הנהדר הזה. בזמן ההקראה הראשונה הילד ישב מרותק, וגם בי עברה התחושה שאני קורא באופן אותנטי את תחושותיי כילד. הציורים מקסימים ומעבירים את המסר באופן יפהפה. והמלל פשוט נהדר ונוגע בנקודה כל כך פנימית ונכונה. כתוב מדוייק כל כך. ההערות בסוף מוסיפות המון להבנה. תודה!!

עד כמה אהבת את הספר?

הקלק כאן כדי לדרג

דרוג ממוצע 5 / 5. מספר הצבעות: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.