5
(8)
4.9/5 - (41 votes)

אסכולות בפסיכולוגיה

זרמים בפסיכולוגיה במבט עכשווי - דרור דרשן

זרמים בפסיכולוגיה במבט עכשווי

ספר ייחודי שנרכש על ידי למעלה מ-50 אוניברסיטאות ומכללות מובילות בארץ ובעולם. בניהן ברקלי קיימברידג' והרווארד, ובחלקן נכנס לתכנית הלימודים. הספר יצא בהוצאת "פסיכולוגיה לעם" בשנת 2021, והוא מקבץ לראשונה תחת קורת גג אחת אסכולות מרכזיות בפסיכולוגיה. הפסיכואנליזה, הביהביוריזם, ההומניזם, הסטרוקטורליזם, הגשטלט והפונקציונליזם. הספר כתוב בשפה בהירה יסודית ומקיפה, ומנגישם לקורא באופן מסודר כרונולוגי ורציף. ספר מרתק וכיף לקריאה גם למי שלא נחשף עדיין לתחומים אלו.

על גב הספר...

מערכות היחסים של האדם מתנהלות בכל רגע נתון בשלושה מישורים מצטלבים. יחסיו של האדם עם עצמו, יחסיו של האדם עם סביבתו ויחסיו של האדם מול האל. בכל אחת ממערכות יחסים אלו פועל האדם במחשבה, בדיבור ובמעשה. כאשר יש ומחשבתו מודעת ויש שאינה מודעת, ופועלה היוצא של מחשבתו הם הדיבור והמעשה.

משחר היווסדו מנסה מדע הפסיכולוגיה לעמוד על טיבן של מערכות יחסים אלו בעזרת התמקדות במערכת המנטלית-רגשית שבאדם. במטרה לפענח אלו כוחות פועלים באדם. מה התכלית אליה הוא שואף ומהם הגורמים המניעים אותו בפעולותיו. במקביל עוסקת הפסיכולוגיה בניסיון לשקם את מצבו הנפשי של האדם במצב של לקות תפקודית, או להיטיב עימו בשאיפה לממש את עצמו באופן מיטבי בדרך להגשמת שאיפותיו.

ספר זה מחולק לשני חלקים: בחלקו הראשון מובאת סקירה מקיפה ויסודית של הגישות המרכזיות בפסיכולוגיה. המובילה את הקורא למסע מרתק אל עקרונותיהן, נקודות המחלוקת ביניהן, הרקע שממנו צמחו ואופן השתלשלותן במהלך השנים. בחלקו השני הספר מציע דרכים חדשות ומעוררות מחשבה להסתכלות על הדברים. דרכים המשלבות בין הרעיונות השונים שבהם נגעה כל גישה, המלוות את הקורא גם לאחר סיום הקריאה.

הספר נכתב בליווי אנשי אקדמיה ומקצוע בכירים, וזכה לביקורת עיתונות מהללת. 

עותק מודפס ניתן לרכישה בחנויות נבחרות כגון ע-ברית, מכללון, "תולעת ספרים" וב-Amazon.

עותק דיגיטלי ניתן לרכישה באתר ע-ברית, באינדיבוק ובגטבוקס.

זרמים בפסיכולוגיה במבט עכשווי בהוצאת פסיכולוגיה לעם
זרמים בפסיכולוגיה במבט עכשווי

מהביקורות:

"מבט חודר מצטיין בבהירותו, המפענח את רזי האסכולות הפסיכולוגיות לכל אדם משכיל המפלס לעצמו דרך..."
"ספר חובה הנצרך במחוזותינו, שעושה סדר בהבנת לימודי הפסיכולוגיה..."
"כתב היד כתוב בצורה טובה ומקיפה מאוד. בחירתו של הכותב להתעכב על כל זרם ולהסבירו באופן מפורט, מעידה הן על רצונו להגיש לקורא ספר מגובש ו'סגור' מכל כיוון והן על אהבתו העזה לתחום ושליטתו הרבה בו... נטייתו של הכותב לשלב הומור בכמות מפתיעה למדי בטקסט הופך את הקריאה למהנה יותר ו'מרענן' את מוחו של הקורא מהמידע הרשמי, המעונב יותר, שמופיע ברוב שלבי הספר... השילוב בין הכתיבה העיונית לבין הכתיבה הקלילה וההומוריסטית נעשה בצורה מצוינת, וגורם לשילוב זה להיראות טבעי וכמעט מובן מאליו..."
לקטור ראשי

מהעתונות:

ביקורת על הספר מאת מבקר הספרות אריק בלום (מועדון קריאה של 'הארץ', קהילת קוראים של סטימצקי). 23.12.2022. לחץ כאן.

כתבת טור דעה. 4.6.2022. לחץ כאן

זרמים בפסיכולוגיה במבט עכשווי - דרור דרשן

עד כמה אהבת את הספר?

הקלק כאן כדי לדרג

דרוג ממוצע 5 / 5. מספר הצבעות: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.